ABOUT


me

 

I was born 1975 in Leipzig where I grew up and took my first steps into photography. In the mid-nineties I got the opportunity to work as a freelance photographer for local newspapers and magazines.

I later moved to Cologne to study photo-engineering and, of course, further build my photography acumen. This led to my becoming an apprentice to advertising photographer, Theowulf Mähl, in Dusseldorf and continue working freelance.

At the conclusion of my apprenticeship, I set my sights on Sydney Australia for a year where I continued to develop my portfolio in advertising photography.

Returning to Germany in 2002, I moved to Berlin and resumed my work as advertising photographer. Over the years I have focused on people, still life and car photography. Fortunately, I got the chance to work together with some really great advertising agencies.

In 2010, I established my first studio in Berlin-Kreuzberg. In 2014, the studio moved to its new place, in Berlin-Neukölln.

What I like about my job is that, for me, it is not just a job. It gives me the opportunity to meet some really interesting people in front of and behind the camera. It allows me to travel and see places I would normally never see. And most of all, I get to do what I love most: taking pictures.


Ich wurde 1975 in Leipzig geboren, wo ich aufwuchs und meine ersten Schritte in Richtung Fotografie unternahm. Mitte der 90er Jahre bekam ich die Möglichkeit für eine lokale Tageszeitung und ein paar Stadtmagazine als freier Fotograf zu arbeiten.

Um mein Wissen über Fotografie zu erweitern und mehr über die technischen Hintergründe zu erfahren, zog ich nach Köln und begann Fotoingenieurwesen zu studieren. Später startete ich eine Ausbildung zum Werbefotografen bei Theowulf Mähl in Düsseldorf. Nebenher arbeitete ich als freier Fotograf.

Nach dem Ende meiner Ausbildung ging ich für ein Jahr nach Australien. In Sydney arbeitete ich erfolgreich als Fotoassistent mit verschiedenen Werbefotografen zusammen.

Zurück in Deutschland zog ich 2002 nach Berlin und machte mich als freier Werbefotograf selbstständig. Über die Jahre legte ich meinen Schwerpunkt auf People, Still-Life und Auto Fotografie. Erfreulicher Weise bekam ich die Chance mit einigen wirklich tollen Werbeagenturen zusammen zu arbeiten.

Im Jahr 2010 baute ich in mein erstes eigenes Fotostudio in Berlin-Kreuzberg auf. 2014 zog ich mit dem Studio an seinen neuen Ort in Berlin-Neukölln.

Was ich am meisten an meinem Beruf mag ist, dass er mir die Möglichkeiten gibt sehr interessante Menschen zur treffen, egal ob vor oder hinter der Kamera. Und dass er mich an Orte führt, zu denen ich normaler Weise keinen Zugang hätte. Das Beste aber ist, ich kann tun, was mir wirklich großen Spaß macht, fotografieren.


clients

 

Auctionata AG, Caparol, DDB, Deutsche Energie Agentur (DENA), DieckertSchmidt, Dirk&Philip Kommunikation, EA Games, Formart GmbH & Co.KG, GUD. Grüner und Deutscher, Hochtief Solution AG, Jägermeister, Jordahl GmbH, McCann, Mercedes Benz Nutzfahrzeuge, PUK Group, Scholz & Friends, Shanghai-Berlin, Siemens, Sparkasse, Stihl, Thjnk, Veolia, Verkehrsclub Deutschland (VCD), Volkswagen, Wohnungsgenossenschaft Marzahner Tor


Thanks for visiting my website — I hope you enjoy it and the work that I’m doing.

Got something for me? Get in touch.